4011701401 |
Il·lustrem-nos: una mirada literària de la mà de l'àlbum |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/3/2022 - 5/5/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Miquel Martí i Pol |
|
c. Cervantes, 87-101 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
5 sessions presencials i 2 sessions de treball individual asíncron. |
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La literatura a l’aula: una mirada sobre com treballar els àlbums il·lustrats, com conduir la conversa literària, com treballar els diferents gèneres (inclosa la poesia) i com introduir la literatura en les metodologies globalitzades. Treball transversal sobre la lectura modelada.
|
| |
Objectius |
-Conèixer els fonaments teòrics de la didàctica de la literatura a l'aula i fer propostes d'innovació per millorar l'aprenentatge d'aquest àmbit.
-Conèixer la literatura infantil adequada als primers cursos de primària.
-Planificar les activitats de lectura: lectura guiada, lectura compartida, lectura expressiva, activitats autònomes, etc.
-Conèixer com podem gestionar i organitzar el temps de lectura en un centre educatiu: temps per llegir i temps per parlar de la lectura.
-Aprofundir en el procés d'aprenentatge de la lectura.
-Mostrar estratègies per millorar la fluïdesa lectora.
-Conèixer com avaluar la biblioteca escolar.
-Mostrar com la família pot acompanyar en la construcció de l’hàbit lector.
|
| |
Continguts |
-Els llibres per a primers lectors. Narrativa i poesia per a infants en formats orals i escrits. Les versions de les obres tradicionals.
-L'educació visual i literària al cicle inicial.
-L'aprenentatge de la literatura als cicles mitjà i superior.
-Funcions de la literatura i desenvolupament de les competències literàries.
-Criteris de valoració i selecció de les obres.
-La planificació de l'educació literària: la biblioteca i l'espai de l'aula; l'oralitat, la lectura autònoma, la lectura compartida i guiada.
-L'activitat metaliterària i els sabers literaris.
-Treball autònom: com conduir la conversa literària i com estirem continguts curriculars a partir de la proposta escollida.
-Treball autònom: elaboració d’un booktrailer on es recomana un títol i s’analitza a partir dels continguts treballats durant les sessions.
|
| |
Observacions |
Inscripcions del 16 al 23 de febrer.
Espai de formació: Escola Miquel Martí i Pol.
|
| |
Formador/a |
Mireia Duran Pasola
|
| |
Avaluació |
- Presentació de les tasques corresponents a cada sessió que el formador consideri adients.
- Satisfacció dels participants en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat (Qüestionari).
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un 80% de les hores.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament.
- Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'Educació Infantil i Primària
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
10/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dijous |
24/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
07/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
21/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
05/05/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |